Look Both Ways

Look Both Ways

Recensie Look Both Ways – Twee halve verhalen in een matige film

|
|

Het lijkt erop dat de makers van Look Both Ways niet konden kiezen welk verhaaltje ze wilden vertellen en daarom vertellen ze twee verhalen tegelijk. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.

Studente Natalie (Lili Reinhardt uit Riverdale) heeft een onenightstand met beste vriend Gabe (Danny Ramirez). Kort daarna doet ze een zwangerschapstest en de uitslag is positief. Maar wat als ze niet zwanger was geworden? Look Both Ways toont tegelijkertijd hoe haar leven er dan uit zou zien.

Twee levens

In de ene verhaallijn is Natalie een alleenstaande moeder die haar studie opgeeft en weer intrekt bij haar ouders. Gabe doet nog een poging om een serieuze relatie met haar te krijgen, maar zij houdt het liever vriendschappelijk en als co-ouders voeden ze hun schattige dochtertje op. In de andere verhaallijn vertrekt Natalie naar Los Angeles om animator te worden en daar ontmoet ze de knappe Jake (David Corenswet).

Alleen de belangrijke momenten

Beide verhalen zijn heel erg verschillend en wisselen elkaar in razendsnel tempo af. Dat botst regelmatig. Op het ene moment flirt Natalie met Jake en gelijk daarna zit ze huilend op de bank door de zwangerschapshormonen. Als kijker moet je daardoor snel schakelen en dat maakt het lastig om met de hoofdpersonen mee te leven. Je ziet namelijk alleen de belangrijke momenten in Natalies leven, maar niet hoe ze op dat punt is gekomen.

Look both ways

Hoe gaat het nou met Gabe?

Omdat alle focus op Natalie ligt, blijven alle andere personages onderbelicht en dat terwijl zij op zich wel interessant zijn. Hoe gaat Gabe er bijvoorbeeld mee om dat hij opeens een dochter heeft? En hoe combineert de drummer het vaderschap met zijn beginnende muziekcarrière? Ook Natalies ouders zijn plotseling grootouders en los van hun grappige reactie in het begin, blijven zij op de achtergrond.

Gemiddelde romcom

Natalies leven in LA is daarentegen een stuk minder interessant. Het ambitieuze tekentalent heeft een nietszeggend baantje als assistente van een strenge baas en het enige lichtpuntje is haar charmante collega Jake, op wie ze natuurlijk verliefd wordt. Dat verhaaltje kennen we uit de gemiddelde romantische comedy en je kunt wel raden hoe het afloopt tussen die twee mooie mensen.

Look both ways

Leuker als serie

Dat is het grote mankement aan Look Both Ways. Het ene verhaal is best interessant, maar wordt in sneltreinvaart verteld. Terwijl het andere verhaal veel te oppervlakkig is. Op zich had hier best een goede serie in gezeten. Natalie en Gabe die als beste vrienden hun dochtertje opvoeden, was wel een paar seizoenen leuk geweest.

Look Both Ways is een gemiste kans. Het uitgangspunt is origineel, maar het lijkt alsof twee halve scenario’s zijn samengevoegd tot één film. Daardoor overtuigen beide verhaallijnen niet en is het resultaat een matige romantische comedy die je direct weer vergeet.

Look Both Ways is te zien op Netflix.

Nog meer Netflixmeer