Jack en Mel in Virgin River seizoen 3

Jack en Mel in Virgin River seizoen 3

Recensie Virgin River seizoen 3 - Dit mierzoete seizoen is weer smullen geblazen

|
|

Marieke van Zoelen

Als wij naar een klein dorp verhuizen zijn we er vrij zeker van dat we belanden in een gehucht met drie ingestorte boerderijen en twee opa’s zonder tanden. Mel niet, zij kwam terecht in het idyllische Virgin River en ontmoette daar haar droomman.

In het vorige seizoen van Virgin River hadden de criminele praktijken van de drugsbazen rondom het idyllische dorpje de overhand, maar in het derde seizoen grijp de Netflix Original gelukkig terug op de good old relatieperikelen.

Spoiler alert! De trailer en deze recensie vertellen wat er gebeurt met Jack na de cliffhanger van seizoen 2.

De ideale man leeft nog

Het tweede seizoen van Virgin River eindigde in grote paniek, want Jack - toch wel de ideale man - lag neergeschoten achter zijn bar. Aan alle bijkomende ellende wordt niet al te veel aandacht besteed, want drie weken later staat hij weer achter de barbecue hamburgers te bakken. Rest natuurlijk wel de vraag welk schorremorrie de trekker overhaalde.

Prioriteiten stellen

Dit is Virigin River en geen Law & Order, dus aan die zoektocht naar de dader wordt niet al te veel aandacht besteed. Belangrijker zijn de prille relatie van Mel en Jack, de nieuwe lover van Charmaine, de zus van Jack die haar oog heeft laten vallen op bad boy Brady (en andersom) en Hope die door noodweer niet naar huis kan – en ernstig gemist wordt door Doc. Het is een slimme zet van de makers om de focus weer te richten op de relatieperikelen, want daarvoor kijk je deze serie.

Goede tijde, slechte tijden

Virgin River is puur escapisme en ook al is er nog zoveel leed, het wordt allemaal op een jaloersmakende manier opgelost. Heel de goegemeente staat iedere keer weer klaar om elkaar te helpen. Je zou bijna zelf een groot verlies willen lijden als dat betekent dat je uiteindelijk in de armen van Jack eindigt, in een pittoresk huisje met een vijver en een stijger in de achtertuin.

De grote bemoeial

Een nadeel van zo’n hechte gemeenschap is alle goedbedoelde bemoeienis, wat voor de kijker juist heerlijk is om naar te kijken en zorgt voor de nodige luchtigheid. De grootste - en leukste - bemoeial van Virgin River krijgen we dit seizoen echter alleen te zien in videogesprekken. Hope zit vast bij haar tante en wordt niet alleen door Doc gemist, maar ook door ons. Haar afwezigheid was niet de bedoeling, maar vanwege Covid kon actrice Annette O'Toole niet aanwezig zijn op de set.

Het derde seizoen van Virgin River is er een om je vingers bij af te likken en is precies wat je nodig hebt na een zware dag op het werk of gedoe met je partner. Het is mierzoet, maar in deze juiste dosis is dat smullen geblazen. De cliffhanger zagen we ook niet aankomen en doet ons gretig verlangen naar seizoen 4. Terwijl we daarop wachten, gaan we alvast op zoek naar een dorpje in the middle of nowhere om naartoe te verhuizen.

Het derde seizoen van Virgin River is te zien op Netflix.

Bekijk ook deze tien topseries op Netflix.