Recensie Nine Perfect Strangers

Recensie Nine Perfect Strangers

Recensie Nine Perfect Strangers - De puike acteurs doen allemaal hun eigen ding

|
|

Nicole Kidman scoorde met Big Little Lies dus het is geen wonder dat bedenker David E. Kelley haar opnieuw de hoofdrol gaf in een serie op basis van een boek van Liane Moriarty.

In Nine Perfect Strangers gaan negen mensen voor tien dagen naar een resort waar ze hopen (weer) tot rust te komen; een driekoppig gezin met een trauma, een jong echtpaar dat de loterij heeft gewonnen, en vier singles, die ook weer zo hun eigen shizzle met zich meeslepen. Ze zoeken allemaal hun heil bij Masha (Nicole Kidman), die er nogal onconventionele methodes op na blijkt te houden.

Alles op herhaling - behalve de spanning

Nicole Kidman ging weer aan de slag met David E. Kelley, de bedenker van Big Little Lies, voor een volgende serie waarin zij een prominente rol speelt en die gebaseerd is op een boek van Liane Moriarty. Nine Perfect Strangers is heel wat minder spannend dan hun vorige samenwerking en lijkt vooral bedacht te zijn om een aantal puike acteurs iets te doen te geven.

Kidman moet Russisch voorstellen

Kidman moet in Nine Perfect Strangers een soort cultleider voorstellen, maar spreekt met een accent dat waarschijnlijk Russisch moet voorstellen en ziet eruit als een spook waar wij hard voor zouden wegrennen. Dan kijken we liever naar Melissa McCarthy en Bobby Cannavale, die al vaker films samen hebben gemaakt, waardoor ze een prettige, natuurlijke klik met elkaar hebben.

Ieder zit in zijn eigen wereldje

We komen in Nine Perfect Strangers nog meer bekende gezichten tegen (Manny Jacinto uit The Good Place en Samara Weaving uit Hollywood), die helaas nergens echt een geheel vormen en deels in verschillende series lijken te spelen. Dat past ergens wel bij hun personages, die ook allemaal in hun eigen wereldje lijken te leven, maar je hoopt toch op iets meer. Het is vooral de kwaliteit van de acteurs die ervoor zorgt dat je toch blijft kijken.

Na de sterke Big Little Lies en The Undoing valt de nieuwe samenwerking van Nicole Kidman en producent David E. Kelley een beetje tegen. Als je Nine Perfect Strangers toch uitkijkt, is dat vooral te danken aan de getalenteerde topcast.

Nine Perfect Strangers is te zien op Amazon Prime Video.

Als je toch Amazone Prime Video aan het kijken bent, check dan deze 10 topseries