Heartstopper

Heartstopper

Recensie Heartstopper - Deze lieve tienerserie laat je hart sneller kloppen

|
|

De barre, koude maanden kunnen wij voorzichtig achter ons laten en het zonnetje begint weer te schijnen. Netflix voorsorteert al op de lente met het schattigste liefdesverhaal in tijden!

De romantische serie Heartstopper neemt ons mee in de opbloeiende romance tussen de twee tieners Charlie (Joe Locke) en Nick (Kit Connor). De ongemakkelijke, onzekere Charlie heeft een gigantische crush op de zelfverzekerde rugbyspeler Nick en om zijn aandacht te trekken wordt de nerdy knul zelfs lid van hetzelfde team. Maar valt de knappe sporter eigenlijk wel op jongens?

LGBTQ+

Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige bestseller en graphic novel van Alice Oseman. Dat er een honger is naar LGBTQ+ thema’s binnen film- en serieland is geen verrassing en deze serie pakt dat op subtiele, maar toch sterke manier aan. Zo krijgen we meer te zien van een lesbisch koppel op een all girls-school en volgen we de struggles van transvrouw Elle (Yasmin Finney). Het zorgt voor een hele fijne representatie van de LGBTQ+-gemeenschap, maar de makers leggen de nadruk vooral op zelfontwikkeling, waardoor er voldoende diepgang in zit.

Heartstopper

Jonge talenten

Dat de cast voornamelijk bestaat uit een groot aantal nieuwkomers merk je geen seconde en het helpt dan ook mee dat de jonge talenten overtuigen als scholieren. Vooral Joe Locke weet wel raad met zijn onzekere personage, waardoor hij indruk maakt als beginnend acteur. En oh ja, laten we de lieve rol van Olivia Colman (The Lost Daughter) niet vergeten! Als Nicks moeder blijft de topactrice op de achtergrond, maar zorgt ze voor een fijn herkenbaar gezicht in dit hartverwarmende verhaal.

Nick <3 Charlie

Bij een romantische film of serie is de klik tussen de twee hoofdrolspelers natuurlijk het belangrijkst en dat zit meer dan goed in deze Netflix Original. De ongedwongen chemie tussen Nick en Charlie is aan alle kanten voelbaar. Van de schattige begroetingen tot de lieve, kleine aanrakingen. Je wíl dat de twee samen eindigen.

Heartstopper

Kleurt binnen de lijntjes

Heartstopper breekt geen regels en kleurt netjes binnen de lijntjes. De serie draait om 15-jarigen op een typisch Engelse school, dus veel ruimte voor schokkende gebeurtenissen is er niet - daarvoor kun je beter Euphoria kijken. Heartstopper weet de kijker wél te pleasen met aandoenlijke situaties, zoals stiekem handen vasthouden of een klein kusje zonder dat iemand het ziet. De Netflix Original weet de kleine dingen op de juiste manier uit te vergroten, waardoor het onmogelijk is om niet weg te smelten bij dit liefdesverhaaltje.

Heartstopper is zo’n serie waarbij je jezelf betrapt op dat je constant naar je scherm aan het glimlachen bent. En stiekem snikken bij een lieve scene is zeker niet uitgesloten. De Netflix Original weet keer op keer de juiste snaar te raken en is daardoor meer dan de zoveelste romcom. Als je een serotonine-boost wil is dit de way to go!

Heartstopper is te zien op Netflix.