Anatomy of a Scandal

Anatomy of a Scandal

Recensie Anatomy of a Scandal – Een duf verhaal in een mooie verpakking

|
|

Wie smult van schandalen zit goed bij Netflix. Dramaserie Anatomy of a Scandal vertelt een juicy verhaal over een populaire politicus die beschuldigd wordt van een misdrijf en steeds dieper in de problemen komt.

Het gezinsgeluk van politicus James Whitehouse (Rupert Friend) met vrouw Sophie (Sienna Miller) en hun brave kinderen is te perfect om waar te zijn. Dat blijkt als naar buiten komt dat hij een buitenechtelijke relatie had met zijn assistent Olivia (Naomi Scott). De zaak loopt uit de hand en uiteindelijk wordt advocaat Kate Woodcroft (Michelle Dockery) erbij betrokken.

Netflix-kijkers zijn wel wat meer gewend

Het klinkt als iets dat we al vaker hebben gezien en dat gevoel blijft de volle zes afleveringen hangen. Anatomy of a Scandal is even keurig gemaakt als de personages (pretenderen te) zijn. Er komen wat geheimen naar boven, maar daar zit weinig bij dat de gemiddelde Netflix-kijker zal verbazen of shockeren. En de grootste twist is ook meteen de minst geloofwaardige...

Lekker meepuzzelen met de rechter

Dat Anatomy of a Scandal toch lekker weghapt, komt door de sterke cast bestaande uit o.a. Rupert Friend (Homeland), Sienna Miller (Stardust), Michelle Dockery (Downton Abbey) en Naomi Scott (Aladdin), die leuke snuitjes heeft waar we graag tegenaan kijken. We laten ons door hen graag meevoeren in de bekende dans van een rechtbankdrama, waarbij de kijker lekker met de rechter meepuzzelt om uit te vogelen wie er nu de waarheid spreekt.

Anatomy of a Scandal

Ze moeten een schop onder hun hol krijgen

Het verhaal van Anatomy of a Scandal komt uit een boek van Sarah Vaughan en vormt het eerste deel van een Netflix-serie over schandalen. De serie is bedacht door niet de minste: David E. Kelley (Big Little Lies, The Undoing) en Melissa James Gibson (House of Cards). De casting en aankleding is dan ook top, maar de scenarist en de editor moeten een schop onder de kont krijgen.

Een corpsbal herken je altijd wel

Ze hadden alles makkelijk in de tijdsduur van een film kunnen stoppen en rekken de boel op met te veel flashbacks van James’ en Sophie’s studietijd. Die laten zien dat hij een corpsbal was die zijn privileges optimaal benutte, maar dat weet je al na je eerste blik op die uitgestreken smoel van hem. En we dachten heus niet dat hij Sophie van de straat heeft geplukt.

Anatomy of a Scandal

Anatomy of a Scandal vertelt een niet bijster origineel verhaal op een niet erg originele manier, maar is gelukkig wel zo slim om het in een aangename verpakking te stoppen, met goede acteurs waar we graag naar kijken. Je kunt zelfs nog een beetje nadenken over wie de schuldige is - en waarom geen hond die grote, ongeloofwaardige twist ziet aankomen.

Anatomy of a Scandal is te zien op Netflix

Er is natuurlijk nog veel meer nieuw op Netflix.