My Policeman

My Policeman

Recensie My Policeman – Eigenlijk alleen leuk voor Harry Styles-fans

|
|

Met elke film neemt Harry Styles een grotere rol op zich, maar in My Policeman zien we weer dat zijn acteertalent nog niet helemaal meegroeit.

De gepensioneerde Marion (Gina McKee) neemt oude huisvriend Patrick (Rupert Everett) in huis, wat zorgt voor de nodige vijandigheid van haar man Tom (Linus Roache). Het zorgt ook voor herinneringen aan hun gezamenlijke verleden, waarin Tom (Harry Styles) heel wat minder vijandig was tegenover Patrick (David Dawson) en Marion (Emma Corin).

De juiste bedoelingen

Het is een mooie gedachte dat door de deelname van Harry Styles mensen naar My Policeman gaan kijken, vooral omdat het grote publiek niet zo snel geïnteresseerd zou zijn in een film over een homoseksuele politieman in de jaren vijftig. En het geeft een stevig signaal af dat hij geen enkele moeite heeft om een homoseksuele man te spelen. Ook zegt de keuze voor de film veel over zijn acteerambities en dat een liefdesverhaal met twee mannen niet meer een ‘big deal’ is - of zou moeten zijn.

Als acteur is Harry Styles nog een lichtgewicht

Jammer genoeg vertalen de goede bedoelingen zich niet automatisch tot een goede film. Het was een slimme zet om Harry Styles in My Policeman te omringen met sterke tegenspelers, maar helaas wordt daardoor duidelijk(er) dat hij zelf nog een lichtgewicht is. Het zal zijn fans weinig kunnen schelen; die zullen het veel interessanter vinden, dat hij uit de kleren gaat om een aantal hartstochtelijke vrijscènes te spelen. Maar de gemiddelde kijker heeft meer nodig.

My Policeman

Het is moeilijk meeleven in twee tijdlagen

Het feit dat My Policeman zich in twee tijdlagen afspeelt, maakt de boel er niet beter op en het zorgt ervoor dat het best even duurt tot je weet wie nu wie is – en wie toen wie was. Daardoor duurt het ook best lang voordat je een beetje met die lui kunt meeleven; omdat je gewoon (nog) niet weet wat hier aan de hand is in dit verder keurige Britse kostuumdrama.

Fans van Harry Styles gaan deze film sowieso kijken en zullen zonder twijfel genieten van hun favoriete artiest, ook al is hij een betere zanger dan acteur. En liefhebbers van degelijk Brits kostuumdrama, die een zwak hebben voor de fifties, zullen deze film ook kunnen waarderen. Maar voor alle andere kijkers is My Policeman een lange zit, die niet beter wordt door het heen en weer te zappen in de tijd.

My Policeman is te zien op Prime Video

My Policeman is de volgende stap in Harry Styles' plan om Hollywood te veroveren.