Love in the Villa

Love in the Villa

Recensie Love in the Villa – Een samengeraapt zootje voor hopeloze romantici

|
|

Iedereen kent de clichés, zoals een misverstand, een mooie locatie en een saaie ex, dus een romcom maken lijkt appeltje – eitje. Love in the Villa laat zien dat er toch iets meer nodig is.

Julie (Kat Graham) houdt van plannen en haar vriend is dat zat. Zodoende gaat ze in haar uppie naar Verona om te zwijmelen onder het balkon van Julia – zij van Romeo. Daar blijkt Julies onderkomen te worden bezet door de knappe Charlie (Tom Hopper), want in dit soort films zijn er geen lelijke mensen en gaat niets van een leien dakje – behalve het happy end.

De ene vent verlaten om de volgende te ontmoeten

In Love in the Villa verloopt alles op een compleet voor de hand liggende manier en er is geen sprankje originaliteit te bekennen. Het verhaal lijkt zelfs verrekte veel op Letters to Juliet (2010), een andere film waarin een Amerikaanse jongedame naar Verona gaat om Julia’s balkon te bewonderen, en de ene vent achterlaat om de volgende te kunnen ontmoeten.

Clichés zijn eerder tenenkrommend dan komisch

Love in the Villa zit ook nog eens vol clichématige Italianen en homo’s, die bedoeld zijn als komische noot maar vandaag de dag eerder tenenkrommend zijn. Julies homo-vriend verdwijnt ook als sneeuw voor de zon, zodra hij niet meer nodig is en dat geldt voor meer dingen, zoals haar hang om alles te plannen zodat ze lekker chaotische tekeer kan gaan.

Love in the Villa

Volwassen kleuters doen onnodig moeilijk

Met hetzelfde gemak escaleert de rivaliteit tussen Julie en Charlie - en is die ook ineens weer verdwenen. Hoewel zij een lagere schooljuf is, heeft ze blijkbaar geld zat en zo gaat het maar door. Er is niet eens geprobeerd een logisch verhaal van Love in the Villa te brouwen. Mensen gedragen zich als kleuters en doen onnodig moeilijk op de meest onhandige momenten.

Spierbundel laat zijn zachtere kant zien

Kat Graham kennen we uit The Vampire Diaries en Tom Hopper uit Black Sails. Hij wordt door zijn lengte en breedte meestal gecast als spierbundel, maar liet in The Umbrella Academy zien dat hij een zachtere kant heeft. Die twee knapperds doen best hun best in Love in the Villa, al levert dat weinig op, omdat het gewoon een stompzinnig verhaaltje is.

Love in the Villa

Love in the Villa is het soort lopende band werk waar hopeloze romantici geen genoeg van krijgen. Het is echter zo’n samengeraapt zootje, dat het fijner is ernaar te kijken dan ernaar te luisteren. De Italiaanse locatie is mooi en de twee hoofdrolspelers zijn minstens zulke aantrekkelijke beeldvulling, maar je hoeft niet te weten wat ze zeggen om alles te snappen.

Love in the Villa is nu te zien op Netflix.

Er staan nog veel meer cheesy romcoms op Netflix en daarnaast zijn er natuurlijk ook zat Nederlandss romcoms - zelfs zonder Jim Bakkum!

Luister ook onze podcast Bankplakkers, met kijktips en het laatste nieuws!