Ruben Nicolai en De Mummie bij The Masked Singer

Veronica Superguide logo
Veronica Superguide logo
Ruben Nicolai en De Mummie bij The Masked Singer
The Masked Singer

The Masked Singer scoort weer: 2,1 miljoen kijkers zien de Mummie ontmaskerd

|
|

Laatste update:

Volgens Tina Nijkamp zou The Masked Singer alleen al op basis van de kijkcijfers de Gouden Televizier-ring moeten winnen.

Wil je meeraden en voorspellen? Kom bij onze Veronica Superguide The Masked Singer-groep! En houd onze overzichtspagina in de gaten voor al het laatste nieuws rondom The Masked Singer.

Het was weer een buitengewoon succesvolle avond voor RTL 4 en z'n monsterhit The Masked Singer. Maar liefst 2,1 miljoen mensen zagen hoe Toine van Peperstraten werd ontmaskerd als De Mummie. Daarmee hebben ze bijna alle kijkers weten vast te houden van vorige week. Erg knap. Wat scoorde er nog meer?

Met afstand de winnaar

Wat entertainment betreft laat RTL de concurrentie ver achter zich op de vrijdagavond. En dat niet alleen, ze weten ook nog eens een hele relevante doelgroep te boeien. En dat vinden de adverteerders dan weer heel fijn. Zo is het marktaandeel in de groep 20-54 jaar maar liefst 53,9 procent. En in de nog belangrijkere groep 20-34 zelfs 59,3 procent. Kijkcijferorakel Tina Nijkamp vindt dat de show alleen al op basis van die cijfers de Televizier-ring zou moeten winnen, zegt ze op Instagram. Want het knappe is ook dat The Masked Singer vrijwel z'n hele publiek van vorige week heeft weten te behouden, wat best bijzonder is voor een tweede aflevering.

Sinterklaas wint ook

Een andere winnaar was Sinterklaas. Want het Sinterklaasjournaal scoorde maar liefst 1,3 miljoen kijkers gemiddeld. Daarmee was het de best bekeken uitzending van de afgelopen week. Op zich niet zo verwonderlijk, omdat elk overstuur kind in Nederland zich afvroeg of de pakjesboot écht gezonken was. Helemaal zeker weten we het nog niet, maar het lijkt er op dat het toch nog goed komt. We gaan het zien tijdens de intocht die vandaag wordt uitgezonden.

De verliezers

NPO 3 bewees gisteravond weer z'n reputatie als het kijkcijferafvoerputje van de Nederlandse televisie. Hoewel de avond nog goed begon met het Sinterklaasjournaal zakte het razendsnel weg naarmate de avond vorderde. Het nieuwe seizoen van De Kijk van Koolhoven, waarin regisseur Martin Koolhoven ons meeneemt in de filmgeschiedenis, scoorde een zeer matige 159.000 kijkers gemiddeld. Maar Roel Maalderink deed daar nog een schepje bovenop met het satirische Plakshot, dat maar 96.000 kijkers wist te boeien. Au!

Ouwe getrouwen

Maar natuurlijk zijn er altijd de vaste waarden die sinds jaar en dag goed scoren. Naast de verschillende nieuwsuitzendingen op NPO 1 en RTL 4, die allemaal ruim boven het miljoen scoren, is het ook juist een quiz die het goed doet. Het vijftig jaar oude Twee voor Twaalf scoort onder leiding van Astrid Joosten, die dat ook alweer dertig jaar presenteert, bijna 1,1 miljoen kijkers gemiddeld. Keurig!

The Masked Singer zie je wekelijks op vrijdagavond om 20.00 uur bij RTL 4.

Lees verder