Kijkers ergeren zich aan commerciële Meilandjes: ‘net Tel Sell’

In Chateau Meiland was er vanavond uitgebreid aandacht voor Martiens tassencollectie. Voor sommige kijkers schoot het zoveelste gepromote Meiland-projectje in het verkeerde keelgat.

Martien Meiland in Chateau Meiland
© SBS

Na zijn sjalen-lijn vond Martien het tijd om Nederland te verwennen met een tassen-collectie. Reden voor de Chateau Meiland-ploeg om vanavond een flink deel van de uitzending hiervoor vrij te maken. 

Polen, Turkije, India

Aan tafel met Maxime en Erica deelt hij zijn plannen. “Ik heb op het internet zitten kijken en heb 'tassen laten maken Nederland' ingetikt. Ik kwam bij een bedrijf in Almere uit en die maken tassen in Polen, Turkije en in India. Nu heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt en dan gaan jullie gezellig even mee.”

Piemeltasje

Het belooft echt wat te worden. Wanneer Maxime een verhaal vertelt over een jongen die op een festival een heuptasje voor zijn kruis droeg met daarin een gat waar zijn piemel doorheen kwam, raakt Martien helemaal geïnspireerd. “Oh een piemeltasje, wat leuk!”

Te opzichtig

Dit seizoen lijken de kijkers sowieso al wat kritischer en ze vinden de aandacht voor Martiens tassenlijn al helemaal te opzichtig. “Dit is een opgevoerde Tel Sell reclame, en ze kunnen het niet eens met wat lol of charme brengen”, aldus een kijker. Ook het feit dat Martien de tassen niet zelf maakt, bevalt ze niet. “Wederom weer alles na laten maken, hup naam Martien Meiland erop en gaan €€.”

Niets missen van Chateau Meiland? Volg hier onze overzichtspagina met het laatste nieuws.

Chateau Meiland is iedere maandag om 20.30 te zien op SBS6.